Dogodny dostęp na perony Warszawy Głównej zapewni kładka między Wolą a Ochotą ponad linią średnicową. Zakończyło się nasuwanie konstrukcji nad torami na docelowe miejsce. Prace są wykonywane w zakresie przebudowy Warszawy Głównej. To projekt za ponad 87 mln zł z planowanym dofinansowaniem środków unijnych z POIiŚ.
Zakończyła się „podróż” kładki na Warszawie Głównej. W nocy z wtorku na środę, aby nie ograniczać ruchu pociągów, przesunięto pieszą przeprawę nad linią średnicową na ostatnim – najdłuższym 50-metrowym odcinku. Stalowa konstrukcja o długości 193,25 m spoczęła na 6 filarach w miejscu docelowym.
Od 13 kwietnia specjalne siłowniki przesuwały konstrukcję kładki. 276-tonowy obiekt „wędrował” od strony ul. Kolejowej ku Al. Jerozolimskim z prędkością 5 m na dobę. Na peronach i od strony miasta są już konstrukcje schodów. Wykonawca przystąpi teraz do budowy płyty pomostu. Następnie montowane będzie zadaszenie kładki, co zapewni dobre warunki dojścia do pociągów bez względu na warunki atmosferyczne.
Kładka ułatwi bezpieczny dostęp na perony Warszawy Głównej od Al. Jerozolimskich i ul. Kolejowej, między Ochotą a Wolą. Powstanie nowy trakt komunikacyjny. Kładka będzie wyposażona w 4 windy. Planowany termin udostępnienia nowej przeprawy to sierpień 2021 r.
Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia realizowany jest w trybie „projektuj i buduj”. Wartość to ponad 87 mln zł. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.