Widok na pierwsze elementy konstrukcji kładki od ul. Tunelowej
17.04.2021

Warszawa Zachodnia. Teren na nowe perony i kładkę [FOTOGALERIA]

Korzystamy z pociągów na stacji Warszawa Zachodnia. Są połączenia dalekobieżne i regionalne z pięciu peronów. Przed charakterystycznym grzybkiem nastawni szykowane jest miejsce na nowe perony. Budowana jest kładka. Przejście podziemne zastąpi szerszy tunel. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują na stacji Warszawa Zachodnia prace warte ok. 2 mld zł netto, dofinansowane z POIiŚ.

Z peronów i okien pociągów widać roboty przy budowie kładki. Przejście nad torami połączy dzielnicę Wola z dzielnicą Ochota. Wykonawca pracuje w obszarze peronów, tunelu i budynku technicznego stacji. Pracownicy wykorzystują m.in. dźwigi, koparki podnośniki. Korzystanie ze służbowych przejść i prace obok przejeżdżających pociągów wymagają szczególnej uwagi.

Przebudowa Warszawy Zachodniej i modernizacja linii średnicowej to jedna z największych inwestycji kolejowych ostatnich lat. Zwiększy się komfort obsługi podróżnych. Będą nowe zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto  projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia”. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.

Więcej informacji na stronie stolicadobrychrelacji.pl.

 

Galeria

Widok na pierwsze elementy konstrukcji kładki od ul. Tunelowej
Widok z góry na stację Warszawa Zachodnia. Widoczne perony i pociągi
Widok z góry na stację Warszawa Zachodnia. Obok peronów fragment konstrukcji kładki osadzonej na filarach
Pendolino przy peronie nr 5. Obok maszyny pracujące przy budowie
Widok z góry na pierwsze elementy konstrukcji kładki
Maszyna przy rozbiórce starego tunelu na Warszawie Zachodniej
Fragment konstrukcji kładki na pierwszych filarach. Maszyny na placu budowy
Maszyna prowadzi rozbiórkę starego tunelu na Warszawie Zachodniej
Maszyny pracujące na budowie Warszawy Zachodniej. W tle konstrukcja kładki
Rozbierany stary tunel na Warszawie Zachodniej
Konstrukcja kładki na Warszawie Zachodniej. Pracownicy na budowie
Sprzęt usuwa gruz po starym peronie
Widok z peronu nr 5 na pracujące maszyny przy rozbiórce peronu nr 6

Pliki do pobrania

Warszawa Zachodnia. Teren na nowe perony i kładkę ...

Pobierz
udostępnijdrukuj