Pociąg Speno na torze Warszawy Zachodniej_fot. Karol Dulęba, Budimex S.A.
30.07.2024

Na Warszawie Zachodniej iskrzy

Na Warszawie Zachodniej wykonawca realizuje ostatni etap prac na torach. Szlifowane są szyny. Specjalne maszyny muszą wyrównać ich powierzchnię na łącznie 31 kilometrach torów, które zostały wybudowane podczas modernizacji stacji. Wyszlifowanie szyn jest konieczne, aby przejazdy pociągów były cichsze. Projekt przebudowy Warszawy Zachodniej realizowany jest z dofinansowaniem środków unijnych z POIiŚ.

Jednym z elementów modernizacji przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. stacji Warszawa Zachodnia była wymiana 31 kilometrów torów. Ostatnim etapem prac torowych jest szlifowanie szyn, co ma zapewnić cichszy przejazd składów przez ważną stację w stolicy. Ten proces trwa od połowy lipca i odbywa się nocami, dzięki czemu minimalizowany jest wpływ robót na ruch pociągów. Prace przy szlifowaniu szyn potrwają do końca sierpnia.

Cały proces odbywa się z wykorzystaniem specjalnego pociągu. To ważąca ok. 56 ton i długa na ok. 15 m maszyna, która bada powierzchnię szyn, a następnie ściera ją specjalnymi kamieniami ściernymi, by nadać szynie kształt i usunąć ewentualne wady. Nacisk i kąt pracy określane są z dokładnością do dziesiętnych części milimetra. Do tej pory prace objęły tory o długości 11 km (z planowanych 31 km).

Modernizacja Warszawy Zachodniej to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w kraju. Stacja zapewni oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony są już zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto.

Więcej informacji o projekcie na stronie stolicadobrychrelacji.pl

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 668 679 414

Galeria

Pociąg Speno na torze Warszawy Zachodniej_fot. Karol Dulęba, Budimex S.A.
Pociąg Speno na torze Warszawy Zachodniej. Wysokie zadaszenie_fot. Karol Dulęba, Budimex S.A.
Pociąg Speno na torze. W tle peron Warszawy Zachodniej_fot. Karol Dulęba, Budimex S.A.
Pociąg Speno podczas szlifowania szyn. Lawina iskier_fot. Karol Dulęba, Budimex S.A.
Pociąg Speno podczas szlifowania szyn_fot. Karol Dulęba, Budimex S.A.
Pociąg Speno podczas prac. Pracownicy przy torze_fot. Karol Dulęba, Budimex S.A.
Pociąg Speno poczas prac szlifowania szyn na stacji Warszawa Zachodnia_fot. Karol Dulęba, Budimex S.A.

Pliki do pobrania

Na Warszawie Zachodniej iskrzy

Pobierz
udostępnijdrukuj