Do końca grudnia zakończą się zasadnicze prace przy modernizacji kolejowej części stacji Warszawa Zachodnia. Podróżni będą mogli skorzystać z nowego przejścia podziemnego po wybudowaniu części obiektu realizowanego przez Tramwaje Warszawskie. Projekt przebudowy Warszawy Zachodniej realizowany jest z dofinansowaniem środków unijnych z POIiŚ.
Od czerwca, podróżni na stacji Warszawa Zachodnia korzystają już ze wszystkich 9 peronów. Teraz, do końca grudnia, wykonawca zakończy zasadnicze prace w części kolejowej przejścia podziemnego. Aby podróżni mogli skorzystać z nowego obiektu, muszą zostać dokończone roboty związane z budową części tramwajowej. Ten etap planowany jest do połowy roku i po przeprowadzeniu ostatecznych odbiorów pasażerowie będą mogli już zejść pod ziemię.
– Stacja Warszawa Zachodnia staje się jednym z największych węzłów komunikacyjnych w Polsce. To miejsce, które będzie łączyło kolej z transportem miejskim, co stworzy doskonałe warunki do podróżowania – powiedział Marcin Mochocki, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Nowe przejście podziemne jest dłuższe i szersze od poprzedniego. Obiekt umożliwia dojście do wszystkich 9 peronów zarówno od strony Woli jak i Ochoty. Zainstalowano w nim windy oraz schody ruchome, które ułatwią pasażerom wejście na perony. Docelowo znajdą się w nim kasy biletowe, poczekalnie i lokale usługowe. Obecnie wygodne dojście do pociągów zapewnia wybudowana kładka, z której można zjechać windami na poziom „0”.
W listopadzie PLK SA rozpoczęły procedurę związaną z komercjalizacją powierzchni handlowo-usługowej na stacji Warszawa Zachodnia. Największy węzeł komunikacyjny w stolicy, po zakończeniu modernizacji stanie się również centrum handlowym, które przyciągnie tysiące klientów każdego dnia.
Modernizacja Warszawy Zachodniej to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w kraju. Wszystkie perony są zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto.
Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 668 679 414