Kolejny etap prac przy budowie nowej Warszawy Zachodniej od 24 października obejmie piąty peron. Zmienia się obsługa podróżnych na stacji Warszawa Zachodnia. Komunikaty głosowe i wizualne informują o komunikacji na stacji. Budowane są w obszarze stacji wiadukty kolejowe oraz przejścia podziemne. Projekt PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 2 mld zł, netto ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych POIiŚ.
Na stacji Warszawa Zachodnia od 24 października wykonawca rozszerza front robót o peron 5. Obiekt zostanie wyłączony. Będzie rozbiórka peronu i torów. To przygotowania pod wykop pod nowe podziemne przejście które połączy wszystkie perony na stacji.
Szerszy zakres prac na stacji będzie wymagał zmian w komunikacji od strony Al. Jerozolimskich. Dojście od dworca do peronów 1-4 będzie zapewniał dotychczasowy tunel. W dojściu do peronów 6-9 podróżni będą korzystać z kładki, na którą wejście będzie z peronu nr 4. Wykonawca zapewnia oznakowanie oraz szczegółowe informacje z organizacją ruchu.
Prace na peronie nr 5 zostały zaplanowane w rozkładzie jazdy. Od 24 października część pociągów kursujących przez Warszawę Zachodnią będzie jeździć przez stację Warszawa Gdańska. Pomimo znaczącego obszaru przebudowy stacji i ograniczenia czynnych torów utrzymane jest kursowanie pociągów.
Pasażerów prosimy o sprawdzenie przed podróżą rozkładu jazdy pociągów. Szczegóły dostępne są na stronie i w aplikacji portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników.
Kontynuowana jest budowa trzech wiaduktów kolejowych na stacji Warszawa Zachodnia, które usprawnią podróże w aglomeracji warszawskiej. Jeden z nich – kratownicowy o konstrukcji stalowej – został nasunięty na docelowe miejsce. 120-metrowy obiekt od wiosny przyszłego roku zapewni bezpośrednie połączenie między Piasecznem i Służewcem a Wolą i Warszawą Gdańską (od strony Radomia na linię obwodową). Powstają również kolejne segmenty dwóch wiaduktów koło stacji Warszawa Zachodnia. Ich betonowa konstrukcja pozwoli na bezkolizyjny przejazd pociągów górą i dołem.
Jaka będzie Warszawa Zachodnia?
Warszawa Zachodnia zmienia się i zapewni większą dostępność oraz oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Kompleksowo przebudowane są obiekty inżynieryjne, kilometry instalacji, około 36 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.
Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto.
Więcej informacji o projekcie na stronie stolicadobrychrelacji.pl.
Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 668 679 414
Projekt ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.