Dogodny dostęp na perony Warszawy Głównej zapewni kładka między Wolą a Ochotą przerzucona ponad linią średnicową. Stalowa konstrukcja już sunie nad torami. Prace są wykonywane w zakresie przebudowy Warszawy Głównej. To projekt za ponad 87 mln zł z dofinansowaniem środków unijnych z POIiŚ.
Na odcinku 50 m – 11 metrów ponad pociągami kursującymi linią średnicową – przesunięta będzie stalowa konstrukcja kładki dla pieszych. Przepchanie i montaż przeprawy – na przygotowanych wcześniej filarach, to rozwiązanie nie ograniczające ruchu pociągów.
Od 13 kwietnia specjalne siłowniki przesuwają konstrukcję kładki. 260-tonowy obiekt „wędruje” od strony ul. Kolejowej ku Al. Jerozolimskim z prędkością 5 m na dobę. Kładka pokona odcinek nad torami stacji Warszawa Główna i linią średnicową. Najdłuższy – 50 m napowietrzy odcinek jest między filarami przy linii średnicowej. Nasuwanie zakończy się w maju. Stalowa konstrukcja ostatecznie spocznie na 6 filarach.
Kładka zapewni dogodny i bezpieczny dostęp na perony stacji Warszawa Główna od Al. Jerozolimskich i ul. Kolejowej, między Ochotą a Wolą. Powstanie nowy trakt komunikacyjny. Kładka będzie wyposażona w 4 windy.
Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia realizowany jest w trybie „projektuj i buduj”. Wartość to ponad 87 mln zł. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.